Reklamasjon og garanti
Hvis det oppdages en feil eller mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi oss melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må uansett senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er den seneste fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes Lille Hvite muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes Lille Hvite skriftlig, primært ved å ta kontakt med Lille Hvite på e-post med henvisning til ordrenummeret og produktet du ønsker å knytte reklamasjonskrav til.
NB! Fysisk skade dekkes ikke av reklamasjonen/garantien. All retur av varer må avtales skriftlig på forhånd og originalemballasje bes benyttet for å unngå transportskader.
Du vil få en bekreftelse på mottak av reklamasjonshenvendelsen, som vil komme på e-post. Ved retur av varen(e) ber vi deg om å vennligst fylle ut returskjemaet og legge dette ved slik at det er enklere for oss å behandle saken din. Fyll ut returskjema her. Behandlingstiden er normalt 7-14 dager.
For å lage en returetikett/fraktetikett gjør du følgende:
- Gå til retur.lillehvite.no
- Bruk returkode: Lillehvite (case sensitive)
- Fyll inn ditt telefonnummer - Alternativt fyller du ut din kontaktinformasjonen manuelt
- MERK forsendelsen med ditt ordrenummer - Dette gjøres i feltet "AVSENDERS REFERANSE (IKKE PÅKREVET)". Ditt ordrenummer står i overskriften i e-posten fra oss.
- Velg kollistørrelsen som passer din pakke.
- Print ut fraktetiketten og levér inn pakken til nærmeste PostNord utleveringssted
Forsendelsen må merkes med ordrenummer det gjelder og skal sendes til vår postadresse:
Lille Hvite Interiør AS
Storgata 11
4950 Risør
Bytte
Har du bestilt feil vare og ønsker å bytte varen innen 14 dager gjør du følgende:
- Legg inn en ny bestilling på varen du ønsker å bytte til. Skriv ned det nye ordrenummeret du mottar i bekreftelsen.
- Fyll ut returskjema, legg inn en ny ordre og fyll inn ditt nye ordrenummer og kryss av for "Bytte" i returårsak. Bruk vår postadresse hvis du ønsker å returnere varen selv.
- Lever til nærmeste postkontor eller post i butikk. Normal behandlingstid er 7-14 dager etter vi har mottatt varen.
Postadresse:
Lille Hvite Interiør AS
Storgata 11
4950 Risør
Lille Hvite Interiør er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres.
Vi gjør også oppmerksom på at monterte, bestillingsvarer og skreddersydde produkter ikke byttes, da disse vil være personlig tilpasset kunden (jf. Angrerettloven §22 pkt.e) Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Bestillingsvarer kan returneres etter avtale mot et gebyr på 20% av kjøpsummen.
Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 dager etter at Lille Hvite Interiør har mottatt angremeldingen, men likevel ikke før 2 dager etter at Lille Hvite Interiør har mottatt returen fra deg, eller dokumentasjon fra deg for at du har sendt returen tilbake til Lille Hvite Interiør.
Aktiv handling
Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).
Passiv handling
Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 250, for å dekke våre håndteringskostnader.
Angreretten gir selger rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon (jf. Angreretten § 25).
Tilbakebetalingen av kjøpesummen skjer ved samme betalingsmiddel som du benyttet ved bestilling, om ikke annet er avtalt eller det finnes hinder for tilbakebetaling ved benyttet betalingsmetode.
Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.
Postskade
Dersom din bestilling har blitt skadet under frakt finner du informasjon om hva du skal gjøre under.
Posten:
Om varen er skadet under transport med Posten, skal følgende gjøres.
- Du må ta vare på emballasje, samt produktene.
- Registrerer en saken hos oss via post@lillehvite.no
- Når du har fått bekreftelse på retur går du til posten med den skadde forsendelsen og emballasjen.
- Sammen med posten skriver du ut en skademelding.
- Postens skademelding og en godkjent returmelding fra Lille Hvite Interiør sendes til vår postadresse sammen med de(n) skadde varen(e).
- Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng til når du har hentet/mottatt produktet.